Amerikanska pannkakor

Middagen idag blev som rubriken säger amerikanska pannkakor :D de är så gott!




Tänkte jag skulle skriva receptet ifall nån av er två, tre som läser vill prova dem :P

Ägg 1
mjölk 2dl
vetemjöl 3dl
bakpulver 2tsk
socker 1msk
salt ½tsk
margarin 2msk

Vispa ägg och mjölk, blanda sedan ner torrvarorna.
Smält smöret och häll i överflödet i dunken. Grädda sedan pannkakorna de borde bli ca tre stycken (men frågan är om man orkar äta 3st XD de är riktigt mättande )

Sen får man ju he vad man vill på dem. Jag valde att ha smör och socker på. Tycker det är riktigt gott. :)

Nu ska jag gå för att försöka göra mig klar ska ut ikväll, på klassträff. Ska lägga upp bild innan jag åker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0